"Suton" ili srpski/jugoslovenski "Tristan i Izolda"
Ovo meduratno opersko blago srpske/jugoslovenske muzike opisuje Dubrovacki svet. Hristic se inspirisao delom poznatog književnika, svog savremenika Iva Vojnovica na cijem libretu pociva opera. "Suton" je zasnovan na zapletu gde devojci iz osiromašene plemicke porodice nije dozvoljeno da se venca sa mladicem plebejskog porekla. Hristic u ovom delu koristi sasvim drugacije kompozicione tehnike nego na primer Konjovic. Stil je srodniji Marinkovicevom lirizmu nego nacionalnoj obojenosti Mokranjcevih dela. U odnosu na tradicionalnu vezanost srpskih opera za muzicki folklor, ova kamerna lirska opera, koja u pojedinim trenucima asocira na melodiku opera Gunoa, Masnea i Pucinija, na izvesne Vagnerove harmonske i Debisijeve orkestarske postupke, jedina je te vrste u srpskoj muzici, kao i u opusu samog Hristica. Po mestu datom unutrašnjoj radnji, harmonskom jeziku, kao i po tretmanu lajtmotiva, one ukazuju na uticaj Vagnerove opere "Tristan i Izolda"
Na snimku su tri svite izvedene iz operske partiture. Prva svita nosi naziv "Maskerate" (dubrovacke karnevalske pesme), druga svita "Stare igre", dok je treca svita jednostavno Treca svita iz opere "Suton". Stavovi nažalost nemaju konkretne nazive, osim stavova iz druge svite: Romansa, Menuet i Romaneska. Izvodi Orkestar Beogradske Opere pod dirigentskom upravom kompozitora licno. Snimak datira iz 1958 godine, koja je ujedno i godina Hristiceve smrti.
OVAJ LEPI TEKST JE NAPISAO JEDAN :ITALAC OVOG BLOGA koji nam je i poklonio ovaj snimak. Ajde da ga čujemo, mislim Stevana Hristića i njegov SUTON
Ovo meduratno opersko blago srpske/jugoslovenske muzike opisuje Dubrovacki svet. Hristic se inspirisao delom poznatog književnika, svog savremenika Iva Vojnovica na cijem libretu pociva opera. "Suton" je zasnovan na zapletu gde devojci iz osiromašene plemicke porodice nije dozvoljeno da se venca sa mladicem plebejskog porekla. Hristic u ovom delu koristi sasvim drugacije kompozicione tehnike nego na primer Konjovic. Stil je srodniji Marinkovicevom lirizmu nego nacionalnoj obojenosti Mokranjcevih dela. U odnosu na tradicionalnu vezanost srpskih opera za muzicki folklor, ova kamerna lirska opera, koja u pojedinim trenucima asocira na melodiku opera Gunoa, Masnea i Pucinija, na izvesne Vagnerove harmonske i Debisijeve orkestarske postupke, jedina je te vrste u srpskoj muzici, kao i u opusu samog Hristica. Po mestu datom unutrašnjoj radnji, harmonskom jeziku, kao i po tretmanu lajtmotiva, one ukazuju na uticaj Vagnerove opere "Tristan i Izolda"
Na snimku su tri svite izvedene iz operske partiture. Prva svita nosi naziv "Maskerate" (dubrovacke karnevalske pesme), druga svita "Stare igre", dok je treca svita jednostavno Treca svita iz opere "Suton". Stavovi nažalost nemaju konkretne nazive, osim stavova iz druge svite: Romansa, Menuet i Romaneska. Izvodi Orkestar Beogradske Opere pod dirigentskom upravom kompozitora licno. Snimak datira iz 1958 godine, koja je ujedno i godina Hristiceve smrti.
OVAJ LEPI TEKST JE NAPISAO JEDAN :ITALAC OVOG BLOGA koji nam je i poklonio ovaj snimak. Ajde da ga čujemo, mislim Stevana Hristića i njegov SUTON
Gospodinu MM se zahvaljemo uz napomenu "zašto si sve to poslao u tako lošem tipu fajla?"
1 comment:
nepravedno zapostavljena opera. izvođena ranije u SNP-u. a ne znam zašto je sad nema. nemoguće naći čak ni na svemogućem yt. hvala za snimak
Post a Comment