NACRTNA GEOMETRIJA

22 December 2011

Kantata Vojvodina posvećena dolasku Tita na čelo KPJ


Pa danas je 22 decembar, poznatiji u JUGOSLAVIJI kao Dan JNA, armije Jugoslavije koja naravno i dalje živi u našim srcima koliko god neki od vas bili opranih mozgova u vezi sa njom.

To je obično bio svečan dan samo u vojsci Juge i tada su se dodeljivala visoka priznanja najboljim vojnicima a na televiziji je obično išao neki festival vojne pesem ili slično. Takodje smo mogli da vidimo i filmove Vojno izdavačkog zavoda iz Beograda i drugih vojnih ovblasti i - to je to. Veoma svečan i važan dan u našim životima.

Svaki muški gradjanin je služio u vojsci i to su nekima bili lepi dani nekima ružni, kako kome. Meni su bili lepi dani! Već sam ih opisao ranije i uvek ću ih se sećati sa zadovoljstvom De da se podsetim i jedne epizode iz kasarne u Tolminu. Tamo je, rekao sam već, hrana bila tako dobra da su čak i oni SMB paketi za vojne vežbe bili cenjeni. Tamo sam prvi put probao sušeno voće koje je odmah postalo moja glavna hrana. Ustupao sam sve delove paketića smao da bih dobio suvo voće. KAKO JE TO BILO DOBRO! Bolje od svih nestle i milka barova. U toj kasarni je bilo puno šiptara i ceo dan su nameštali kanale prema sebi da bi slušali gluposti o svojoj albaniji i slično. No jedan dan sam im ja lepo to isključio i zamalo nije izbio incident da se to posle nije sredilo preko najstarijeg šiptara koji je imao bogami i više od trideset i nastavili smo da živimo u "ljubavi i poštovanju" do kraja svojih rokova. Zanimljivo je da sam tamo prvi put uoznao različite šiptare, one katolike, one obične i još nekave drugačije. Oni katolici su bili nekako bliskiji s anama ostalima i bili su susretljivi. Moram da kažem nešto o toj naciji ovde: AKO POSTUPAŠ FINO I BEZ NASILJA PREMA NJIMA ONI ĆE ISTO TAKO DA SE PONAŠAJU PREMA TEBI! Pošteno nema šta. Isto tako a ko malo preteraju pa im pokažeš zube onda se povlače, makar ti bio potpuno sam. Neke od tih stvari kao da mi nismo savladali uopšte. Prošlo vreme . . .

5 comments:

Luka said...

Pozdrav!
Postavio sam na moj blog jedini disk Ansambla Joculatores/Flauto dolce, koje uče solisti iz Ansambla Renesans.
Ako Vas interesuje, možda, možete staviti ovaj redak i dragocen disk, koji ne može nigde da se kupi na svoj blog.
(http://blogkojinikonecita.blogspot.com/2011/12/ensemble-joculatores-spark-from.html)
S poštovanjem.

Aktivista Neumorni said...

HVALA ali nažalost godište ovog albuma ne potpada pod godine postojanja JUGOSLAVIJE (do otprilike 1992) pa ću taj lepi album da skinem sebi i ako se slažeš postavim link do njega na svoj sajt ZABORAVLJENI ZVUCI jer tamo slušamo sve lepe stvari koje se u našoj državi lako zaboravljaju

Luka said...

Inače, imam da ti dam dva diska i ploču jednog našeg ansambla koji je od sedamdesetih pa do danas vodila Vera Zloković. Ansambl se zove Muzika Antika (Musica Antiqua) i Musica Antiqua Serbiana; prvi je izvodio ranu muziku Evrope, drugi ranu muziku Srbije.
Ako nisi čuo za njih, informiši se, definitivno vrede. Uskoro ih postavljam na blog.

Aktivista Neumorni said...

O da to je odličan ansambl. Inače ja sam neki dalji rodjak gospoje Zloković to mi reče jedan naš zajednički rodjak.

Luka said...

Zezaš me!
Ja je obožavam, svaka čast.
Evo diskova:

http://blogkojinikonecita.blogspot.com/2011/12/ensemble-musica-antiqua-i-vera-zlokovic.html