NACRTNA GEOMETRIJA

30 May 2010

GVOZDEN RADIČEVIĆ


Gvozden Radicevic pripada prvoj poratnoj generaciji pevača narodne muzike koja je svoj muzički stil formirala na tradicijama izvorne narodne muzike. Na tekstovima i kompozicijama Budimira Buce Jovanovića, Dobrivoja Ivankovića, Radoja Mitrovića, Aleksandra Stepića, Novice Negovanovića i na svojim otpevao je nezaboravne pesme: „Poleti golube moj“, „Uzmi sve što ti život pruža“ i druge s kojima je pobeđivao na tradicionalnoj Pesmi leta i Beogradskom saboru. Neke od njegovih pesama danas se smatraju izvornim. Pevao je u duetu sa Nadom Mamulom, Lepom Lukić i Anđelkom Mandić. Za razliku od većine pevača narodne muzike, nije pevao izvorne narodne melodije.
Tekst preuzet sa Wikipedije

Za nase posetioce postavio sam izbor iz Gvozdenovog veoma obimnog opusa


Gvozden Radicevic - Bices moja, bicu tvoj
Gvozden Radicevic - Ja odlazim u armiju
Gvozden Radicevic - Jos ove noci
Gvozden Radicevic - Kada nebom zvijezde zatrepere
Gvozden Radicevic - Ko ne hteo tudje, nemao ni svoje
Gvozden Radicevic - Kosmajka devojka
Gvozden Radicevic - Lepa Andjelija
Gvozden Radicevic - Lepa Mejrima
Gvozden Radicevic - Na rastanku nemoj suze liti
Gvozden Radicevic - Ne zovi me da se vratim
Gvozden Radicevic - Necu nikad za ljubav da molim
Gvozden Radicevic - Oj goro, goro zelena
Gvozden Radicevic - Pij draga nocas iz moje case

Link 1

Gvozden Radicevic - Poleti golube moj
Gvozden Radicevic - Povedi kolo, bosanska delijo
Gvozden Radicevic - Prava ljubav ne moze bez suza
Gvozden Radicevic - Sjecas li se ratni druze
Gvozden Radicevic - Slavica je njeno ime
Gvozden Radicevic - Sto se pravis da me ne poznajes
Gvozden Radicevic - Uzmi sve sto ti zivot pruza
Gvozden Radicevic - Zapevaj sa mnom majko
Gvozden Radicevic - Zauvek si otisao oce
Gvozden Radicevic i Andjelka Mandic - Zaigrali opancici
Gvozden Radicevic i Lepa Lukic - Otisla si, vise moja nisi
Gvozden Radicevic i Nada Mamula - Odavno mi ne dolazis

Link 2

No comments: